søndag 29. juli 2012

Ansiktsløfting



Hagegynga mi har altfor lenge vært avspist med falmede og værskadde puter.
I går var det meldt masse regn, så jeg hadde tatt fram symaskina.
Superunni og jeg tok turen ned til Kobbervikdalen for å kjøpe stoff av ulike slag.
Skapergleden og kreative innslag er i mitt tilfelle i overtall over sykunnskapene. Rått parti.

Jeg har enda tilgode å lage noe som tåler en runde i vaskemaskin. Men det stopper meg ikke i å komme på nye, fantastiske prosjekter hver eneste gang jeg er der nede. Så jeg kjøper akkurat mer enn jeg har råd til, og bærer hjem med begge arma. 

FotoDenne gangen hadde jeg, i tillegg til ullkjole- og veskestoff, fått tak i et scoop av et søttitallsmønster, a la mormors nyoppussede stue i nittensøttistarten. Ikke sånn at jeg egentlig visste hva jeg skulle ha det til, men som Sunde sier, så er det jo kjekt å ha.


Og så fant jeg noe prikkete plastikk, som jeg bare måtte ha. Plutselig syns jeg det var uutholdelig å dusje på campinger og bade på Furumo om jeg ikke fikk meg en sånn vanntett plastikkveske til det våte. Ja, jeg vet at en bærepose fra Bunnpris gjør samme nytta. Men det er nå rart med disse ideene da. Så da jeg kom hjem brukte jeg sikkert en time med klipping og sying, prøving og feiling, før jeg sto med en fantastisk sak som Superunni sa hun lett hadde betalt hvertfall nitten kroner for på H&M!

Minstemann var hjemme og fikk sansen for symaskinens egenskaper, så han lagde seg både et futteral til fargene sine, og en lommeboksak til mobilen. Men jeg får ikke ta bilde av dem og legge dem ut, han verner om sine favorittbiter. Klokka ble godt over bekymringsmelding før han la seg i natt.

Men det beste var at jeg våknet med litt av skapergleden i dag også, så da fikk endelig hagegynga mi nye puter.
Foto
Sånn. Da er det bare å gå ut og legga seg.


 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Legg gjerne igjen en hilsen til Hagegynga her. Jeg er glad for alle kommentarer og tilbakemeldinger