torsdag 2. august 2012

Hand made by Hagegynga

Om du legger hodet litt på skakke, og heller på litt godvilje, vil du se at dette bildet viser en ...
EN VESKE!
Og ikke en hvilken som helst veske man får kjøpt både her og der, nei. In fact, så tror jeg ikke den er å få kjøpt i det hele tatt. For denne veska, med alle sine eksklusive ekstrasømmer og improviserte lommer er nemlig egenprodusert!
Og det med ikke mindre enn tre forskjellige stoffer! Det ene syns ikke da, for det er bare en voksduk. Jeg tenkte det ville gjøre veska litt mer stiv. Det ble den ikke, effekten var mer som lyden av et tisselaken egentlig. Men ingen sure miner av den grunn.

Denne veska har jeg store planer for. Nemlig.
Jeg har laget den for å romme pc'n min. Og det er egne lommer for planboka til skolen, og for innleverte oppgaver til retting.
-Hæ?!
Og selveste rosinen i pølsa, er at jeg har egne lommer til mobil, lipgloss og nøkler!
Rita, Lea, Hilde og Ellen, blant andre: Kan dere minne meg på at nøkkelen min sannsynligvis ligger i den utrolig smarte veska mi?

Jeg er ikke så overrasket over at jeg har en veske faktisk. Det har jeg hatt en god stund nå. Men det at jeg har laget den. Se, det kommer jeg nok ikke over med det første.
Jeg googlet "sy en veske" og fikk fram masse flotte mønstre. Men alle så så vanskelige ut.
Så etter et stille rådsmøte med meg selv, prøvde jeg rett og slett å tegne mønster sjøl. Det viste seg å være enda vanskeligere, så da bare begynte jeg å klippe litt isteden. og feste sammen stoff med knappenåler. Det var både vanskelig og smertefullt, siden jeg ikke er så dreven med knappenåler. Men siden stoffet var så fint, kunne jeg jo ikke bare gi opp, heller.
Så, med sammenbitte tenner og høye skuldre brukte jeg både strykejern, symaskin, målebånd og knappenåler nesten som en proff.
Dette er fra innsiden før den er helt ferdig.

Hjemme i spisestua, og egentlig i alle de andre rommene også, ser det nå ut som det har landa et lite helikopter. Det ligger bittesmå tråder overalt. Og sakser (måtte ha tre, siden ingen av dem var spesielt gode til klipping), symaskinføtter, målebånd, stoffrester og knappenåler.
Jeg har jaggumeg en sånn sy-blogg også, jeg nå! I tillegg til bilblogg, moteblogg og treningsblogg?

Og jeg har vært inne på tanken å dele etpar skikkelig vellykka matoppskrifter her inne også, så da er det plutselig en matblogg, og da snakker vi lunsj, eller? Kanskje jeg må omdøpe Hagegynga til Poteta, siden den kan brukes til alt?
Men det blir liksom ikke det samme, å bestille merkelapper til å sy på egenproduserte ting:
Hand made by the Potato

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Legg gjerne igjen en hilsen til Hagegynga her. Jeg er glad for alle kommentarer og tilbakemeldinger