lørdag 29. september 2012

Madonna


Det ble ingen tur til Hallingskarvet i dag. Været var rett og slett for ustabilt.
Men til gjengjeld tok vi oss en tur i nærheten.
Sammen med ei anna tuinteressert tuppe tråkka vi oss innover myrene mot Trillemarka, og til Madonnastatuen. Som er satt opp med helikopterhjelp inne på fjellet.

De fargene som viser seg nå tar pusten fra enhver. Og det fineste er at dette skjer hvert år.
Alt som har vært grønt hele sommeren, tar nå fyr og brenner seg fast på netthinna.

Det kjentes ut som om snøen er like rundt hjørnet, jeg måtte ha på vanter..
Et lite øyeblikk hagla det faktisk! Og så strålte høstsola igjen. Makan.
Vi hadde heldigvis med oss masse sjokolade, så jeg trenger ikke være redd for å miste formene.
Jaggu bra, siden turen tok en time hver vei. Da flyr kaloriene fort.

Og vel tilbake på hytta har jeg laget spaghetti i skikkelig sovne-på-på-sofaen-porsjoner.
Den gamle radioen spiller "Top of the World" og verden går sakte videre.
Mens Bonden blir tyngre i pusten og Stivbeinten har flata helt ut, sitter jeg og varmer skinka ved peisen. Forresten tror jeg "Stivbeinten" ikke passer lenger. For nå er han utrolig nok i fantastisk form igjen! Det er det vante levenet på hele bilturen, som gjør at det ligger hørselvern i baksetet. Og han løper forbi oss, både opp og ned. I tillegg er det å skvettmige, som Bonden kaller det, på alle tenkelige plasser det kan ha gått ei tispe.

Nå er det fullt orkester fra begge to borti her, og jaggu kom det en Madonnalåt også!

Get into the Groove

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Legg gjerne igjen en hilsen til Hagegynga her. Jeg er glad for alle kommentarer og tilbakemeldinger