søndag 23. september 2012

søndag = hviledag

Toppen av latskap, det er nå.
Jeg sitter helt stille i sofaen og håper huset skal rydde seg selv.
Etter røykvarslermiddagen i dag har jeg lufta litt, så ikke alle de rene klærne skal lukte bacon og sopp. Og nå sitter jeg altså i sofaen og hutrer, og tenker at vinduet står nå så frykelig langt unna, da..


I tillegg står fortsatt middagen på bordet, og det er fristende å ta bilder å legge ut her til skrekk og advarsel.
Alle de andre er opptatt rundt omkring, og jeg hadde hatt en ypperlig anledning til å rydde, støvsuge, hente ved og fyre. Eller henge opp vask, sette på ny, brette sammen klær og legge i skaper. Eller klippe plen, plukke epler før trosten tar alt og rydde ut av høggerbilen.
Men heldigvis kom jeg på at søndag er hviledag, opplest og vedtatt for hundrevis av år siden.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Legg gjerne igjen en hilsen til Hagegynga her. Jeg er glad for alle kommentarer og tilbakemeldinger