torsdag 4. oktober 2012

En rund dag er over.

Nå ligger de alle i hver sine drømmer.
Og jeg sitter takknemlig tilbake.
Tenk at jeg har så gode mennesker rundt meg, over alt.

Det lukter kake i huset, jeg tror kanskje det er meg det lukter av.
For ingen kake er bakt her i dag, det er bare frossenkaker fra Kiwi som har vært på fat.
Men jeg tror kanskje jeg har fortært så mye sukker, at det faktisk lukter kake inni nesa mi.

Jeg hadde en god steam for en tid tilbake, med vann og knekkebrød og smoothie og Gud vet hva. Og trim. Kanskje det viktigste.
Men så gled det liksom litt ut. Sakte i starten. Og så endret det seg. Som grus fra et lasteplan i tipp. Når det først begynner å løsne, raser alt ut med en vanvittig kraft.
Litt sånn tenkte jeg da vi gikk gjennom garderoben min i kveld, for å se hva jeg skulle skifte ut bunaden med utpå lørdagskvelden. (Noen har sagt at bunaden må av klokka ni om kvelden, stemmer det?)
Pokker. Litt av vitsen med bunad, er jo nettopp at under den kan jeg nesten ha varmedress uten at det vil syns på utsiden. Men, for all del. Jeg liker å pynte meg, og fintfolk skifter jo gjerne antrekk mellom måltidene. Så å finne noe praktisk og lekkert til fest skulle vi vel klare.
Vel.
Til og med trusa var så trang at jeg fikk valker.. Og disse nydelige, veloppdragne guttene sa på sin mest hensynsfulle måte at både den ene og den andre kjolen ble feil. SuperUnni var selvsagt med, for å passe på at jeg ikke kom i skade for å bruke feil sko. Og for å se om kjolen var anstendig nok til å klassifiseres som kjole, og ikke solliv. Hun og jeg har nok litt ulik oppfatning av kjolelengder.
Men vi klarte til slutt å finne noe som ga meg mer kreditt enn jeg fortjente.
Så da blir'e sånn.

God bursdag!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Legg gjerne igjen en hilsen til Hagegynga her. Jeg er glad for alle kommentarer og tilbakemeldinger