mandag 1. oktober 2012

Ryddegodis

Jeg har munnen full av marshmallows.
Det er høstferie, og jeg er som snarest innom jobben for å rydde litt på plassen min.
Jeg har tatt med en pose med disse hvite skumputene, for å ha til dårlige tider. Og så skulle jeg bare prøvesmake.. Og så hadde jeg laget meg en kaffekopp. Og så ble det så stort hull i posen.
Ja, som Reodor Felgen ville sagt det: Å ska'n gjøra'a?

Under ryddinga på pulten klarte jeg å grave fram tre kaffekopper, en stakkars, stakkars potteplante, to matbokser og to tomme blomstervaser. I tillegg til en boks med erter, fem trommestikker, en altfløyte, limstiften og en masse papirer. Som jeg velta kaffekoppen min over. Helvigvis skulle papirene til de evige pappmarker likevel, men jeg måtte jo panikktørke for å ikke ødelegge de fine trebollene som gutta mine har laget til meg. Jeg hadde egentlig tenkt å ha noen marshmallows i den ene trebollen, men den er jo altfor liten til det! Så da prøver jeg å spise unna, da..

Det er deilig å være her alene. Jeg synger høyt og spiller surt, og det er ingen som klager. Og det beste er at jeg har sjansen til å ikke skravle bort verdifull tid. Vel, å sitte her å skrive tar jo også tid. Men litt pause kan jeg vel ta.

Der fant jeg scullcandyene jeg fikk av Emil også! Bra lyd, bra musikk, da er det neimen ikke sikkert jeg rekker toget etterpå.
Jeg skal ha en kveld i urbane strøk, med overnatting som seg hør og bør. Og da kan tyttebærbilen stå igjen på skolen, mens jeg toger inn og ut av byen.
Det blir stas!

Nå som pulten min blir så ryddig og fin skal jeg jammen ta med meg blomster hit.
Klok av skade blir det nok ikke en potteplante denne gangen.
Nei, jeg må nok ha noe som allerede er dødsdømt, avskjært fra røttene sine, bare avhengig av vann i en vase.

Ringblomster vil jeg ha!
De branngule, oransje og evig optimistiske ringblomstene.
Og de kan til og med spises, om jeg skulle glemme nista en dag.

Men til det har jeg jo marshmallowsene, om det skulle bli noen igjen.

God mandag!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Legg gjerne igjen en hilsen til Hagegynga her. Jeg er glad for alle kommentarer og tilbakemeldinger