torsdag 20. desember 2012

Julestrie tanker?

De rynkene som finnes oppå fingerknokene.
De er alltid gode å sammenlikne med, om baderomsspeilet med kraftig lyssetting skulle dolke deg i ryggen en tidlig morgen. Ingen rynker som noensinne kommer fram i ansiktet vil kunne måle seg med disse dype strekene, som ikke bare lager skrukker, men i tillegg får knokene til å se pløsete ut.
Skulle du i tillegg være velsignet med litt korte fingre og tørr, sprø vinterhud oppå henda, da kan egentlig lyset på badet være så sterkt som helst. For da er det bare å løfte hånda opp mot ansiktet, så ser ansiktet minst tjue år yngre ut likevel.

Jeg bare nevner det, om du skulle ha behov for et tankesprell i julestria.
Og her er ett til:

Mangel på søvn.
Siden jeg har hørt noe om at summen av to ytterpunkter er konstant, må det da være overskudd av noe annet.
Hva er det overskudd av når det er mangel på søvn, tro?
Overskudd av våkenhet?
Jeg føler meg sjelden veldig våken om jeg har underskudd på søvn.
Til gjengjeld kan jeg ha vært veeldig våken timene i forveien. Altså før mangelen oppsto.
Neida, jeg bare nevner det. Også.

Har du egne grublerier eller tankesprell som gjør julestria litt kortere, så del gjerne!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Legg gjerne igjen en hilsen til Hagegynga her. Jeg er glad for alle kommentarer og tilbakemeldinger