søndag 3. mars 2013

Kjolekjøp...

Gratis frakt og femti kroner i avslag. Full returrett og trendgaranti. Boozt og Zalando konkurrerer om min oppmerksomhet.
Det er ikke grenser for hvor enkelt og kostnadsfritt jeg kan få all verdens lekre kjoler hjem til meg.
Dyre merker, spesielle merker, kjente og ukjente merker. I alle farger med og uten ermer, stropper, lommer og glidelåser.  Det er tydelig at de ikke har sett meg in real life, disse aktørene som selger kjoler på nettet.
Og ikke en eneste av kjolene ser ut som noe annet enn bombenedslag på timeglassfigurer.
Det er fort gjort å la seg friste til å tro at de vil se sånn ut på meg som de gjør på bildet.
Men jeg har heldigvis vært ute ei vinternatt før.

Jeg har mine runder med postordrepakker friskt i minne, der jeg har bestilt vilt fra Ellos og H&M.
Full av forventninger og tømt for penger har jeg dratt digre pakker i hus og kledd meg nesten naken hjemme på stuegolvet for å sjekke ut varpene. På kveldstid har store vinduer fungert som helfigurspeil.
Det ene plagget etter det andre har kommet hel- eller halvveis opp, med vekslende hell. Glidelåser som spriker er et spesielt syn, det vet alle damer som har tatt med seg ulike plagg inn i prøverommet. Og rødfargen som var så fin på bildet viste seg ofte å være mer oransje. Eller rosa.
Haugen med klær som skulle sendes tilbake eller byttes i større strørrelse vokste i takt med skuffelsen. Og det eneste som lå i "keeper"-haugen var badetøy og sko. Og den gratis trillebagen med tilhørende toalettveske, som var hurtigsvarspremie.
Slukøret var jeg tilbake på posthuset med en nesten like stor pakke, og måtte selvsagt betale returen sjøl, fordi ingen garantier dekker det faktum at mottaker har uteblitt fra trening (og til gjengjeld ikke gått glipp av ett eneste måltid) de siste tre årene.

Det er mange år siden siste postordrebestilling nå, men jeg har fortsatt min trillebag og toalettmappe fra Ellos en gang på slutten av nittitallet. Ingen av dagens aktører har lokket meg med ny koffert, men til gjengjeld har de et utvalg av kjoler som ikke er til å motstå.
Trur jeg går på en smell der altså.





Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Legg gjerne igjen en hilsen til Hagegynga her. Jeg er glad for alle kommentarer og tilbakemeldinger