tirsdag 20. mai 2014

Hadde nok ikke gjort meg i garden, nei..

I dag har jeg gjort årets kanskje vanskeligste, og kjedeligste jobb!
I fire strake timer har jeg sittet stille og sett på andre jobbe.
Ikke misforstå, jeg liker konseptet.
Men her er det tilleggsregler som gjelder:

  • ikke snakk. 
  • ikke lag grimaser
  • ikke skriv, tegn eller les
  • ikke strikk, hekle eller sy
  • ikke sov
  • Bare hold et skarpt øye på alle, og vær tilgjengelig om noen skulle trenge noe.
Ja, jeg har vært eksamensvakt.
Forestill deg alle tankene som flyr innom hodet i løpet av fire timer. Og så kan du ikke skrive ned en eneste av dem. Jeg er jo vant til at stort sett de fleste tankene mine på en eller annen måte får utløp gjennom skrevne ord. Og den torturen som fulgte i å tenke alle tankene, for så å slippe dem avgårde igjen. Vel. Den unner jeg ingen.

Vi hadde et fat med frukt og kjeks, to kanner kaffe og et par mugger med vann. Det var bare å gå løs på fruktfatet og tømme det for kjeks med en gang. Noe skal man jo drive med. Og etter åtte kjeks, en uviss mengde frukt og fem kopper kaffe rykket det godt i venstre øyelokket. Jeg prøvde ut hvor mange måter man kan sitte på en trestol uten å forstyrre, og jeg prøvde å utvide neseborene til nye bredder. Det var ikke lett, men med utblokkingshjelp fra en drue.. I tillegg fant jeg ut hvor lenge jeg må sitte med leppa vrengt for å få fortenna til å tørke.
For the record: Jeg satt bak elevene, så jeg tror ikke de tok skade av det.

Til slutt fant jeg ut at jeg kunne sortere ark. Så jeg flytta ark i ulike hauger og samlet de igjen. Så telte jeg dem og skrev på sidetall. Heldigvis var det behov for lufting av elever innimellom, ellers kan det tenkes jeg hadde begynt å klore malinga av veggen.

Vel ute av eksamenshelvetet fant jeg dette bildet som henger på veggen inne på arbeidsrommet. Tenkte det passet godt i disse tider:


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Legg gjerne igjen en hilsen til Hagegynga her. Jeg er glad for alle kommentarer og tilbakemeldinger